شانس انقلاب انتخابات ریاست جمهوری اخبار سیاسی و اجتماعی

شانس: انقلاب انتخابات ریاست جمهوری اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری بازیگران دوست دارند نقش های متفاوت بازی کنند / بهناز نازی

بهناز نازی بازیگر با سابقه تئاتر در سال های اخیر حضور موثری در بازیگری تئاتر داشته هست. او دو ماه پیش در نمایش «کوروش» به کارگردانی پری صابری و کمی قبل ترش در

بازیگران دوست دارند نقش های متفاوت بازی کنند / بهناز نازی

بهناز نازی: بازیگران دوست دارند نقش های متفاوت بازی کنند

عبارات مهم : تئاتر

بهناز نازی بازیگر با سابقه تئاتر در سال های اخیر حضور موثری در بازیگری تئاتر داشته هست. او دو ماه پیش در نمایش «کوروش» به کارگردانی پری صابری و کمی قبل ترش در نمایش «شرق دور شرق نزدیک» دو نقش بسیار متفاوت تاریخی و رئال اجتماعی را بازی کرد. بازیگری که تجربه کارگردانی نمایش موفقی مثل فیل را در کارنامه اش دارد و در نمایش «ریچارد» در نقش ملکه مارگریت بازی درستی ارائه می کند. بهناز نازی سوای بازیگری و کارگردانی در تئاتر در حوزه طراحی صحنه و لباس در سینما و تلویزیون هم فعالیت می کند.

او در نمایش های «گمسار»، «روزگاری جهت بودن»، «دختری با شنل ارغوانی»، «آژاکس»، «داستان های کارور»، «مکبث»، «کالون و قیام کاتسلیون» به عنوان بازیگر و در نمایش های «روزنه»، «روزگار طولانی تنهایی» و «انتظار با بوی نرگس» به عنوان طراح صحنه فعالیت داشته هست. نمایشنامه «ریچارد سوم» از سری نمایشنامه های تاریخی ویلیام شکسپیر، شاعر و نمایشنامه نویس شهیر انگلیسی است که حدود سال ۱۵۹۳ میلادی به نگارش درآمده هست. نمایشنامه «ریچارد سوم»، داستان تراژیک به قدرت رسیدن شاه ریچارد سوم و سقوط او را به تصویر می کشد. در اثر شکسپیر، ریچارد سوم مردی بدقیافه، گوژپشت، حیله گر و خشن و برادر پادشاه وقت از دودمان پلانتاجنت است که با خود عهد کرده به هر قیمتی شده است صاحب تاج و تخت شود.

ریچارد ضد قهرمانی است که راه شرارت در پیش می گیرد و با دسیسه و قتل رقبا، بعد از فوت شاه ادوارد، به سلطنت می رسد و در آخر نمایش نیز این پادشاهی شکست می خورد.این نمایشنامه، پرشخصیت ترین نمایشنامه های شکسپیر است و ماجراهای آن براساس نحوه ظهور و سقوط شاه ریچارد سوم نوشته شده است هست. این نمایشنامه مشمول بر پنج پرده، بیست و پنج صحنه، سی و سه شخصیت مهم و ده ها شخصیت فرعی است که در وقت ها و مکان های متفاوتی می گذرد و همین آن را به دشوارترین اثر نمایشی شکسپیر تبدیل کرده هست. ریچارد سوم مشهورترین و محبوب ترین نمایشنامه تاریخی شکسپیر هست. این نمایشنامه بارها روی صحنه رفته و در سینما و ادبیات نیز عنوان اقتباس های فراوان بوده است.

تئاتر ریچارد به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی نیز یکی از این اقتباس ها است که در مرداد ماه ۹۷ با ۷۰ بازیگر و در تالار وحدت به روی صحنه رفته است و حامد کمیلی، شقایق فراهانی، بهناز نازی، فرید قبادی و… به عنوان بازیگران در این نمایش حضور دارند. کشور عزیزمان ایران تئاتر با بهناز نازی راجع به بازی اش در نمایش ریچارد و نقش ملکه مارگریت گفتگویی انجام داده که در ادامه می خوانید.

برایتان بازی در نقش های تاریخی در اولویت است و یا نقش معاصر و امروزی؟
بازیگران دوست دارند نقش های متفاوت بازی کنند و خودشان را تکرار نکنند. خوشبختانه این وقت را داشته ام که در کارهای حمید رضا نعیمی نقش های متفاوت و جذابی بازی کنم. در سال قبل نقش هانا را در کنار حامد بهداد در نمایش «شرق دور شرق نزدیک» بازی کردم؛ زنی امروزی و کرد که بسیار اکتیو هست. دو ماه قبل ترش هم در نمایش شوایک نقش زن مولر یک زن چاق پابه سن گذاشته مستخدم را بازی کردم و اوایل امسال هم در نمایش زن صابری تجربه بازی در یک نقش تاریخی را داشتم. البته در گروه تئاتری شایا من ممکن است در نمایش بازی نکنم ودر سایر کارها همکاری داشته باشم و دوست دارم هر لحظه این قدرت ایفای نقش های متفاوت را داشته باشم.

این مسئله که مدام با یک گروه ثابت کار کنید و بعد با گروه دیگری مثل گروه زن صابری کار کنید، کار دشواری نیست؟
برای بازیگری که کار حرفه ای انجام می دهد نباید این مسئله تفاوتی داشته باشد. من اگر در هر نمایشی چه نمایش های گروه شایا و یا سایر گروه ها کارم را درست انجام بدهم با هیچ چالشی مواجه نخواهم شد. بازیگر باید بتواند با توانایی هایش خواسته کارگردان را در صحنه اجرا کند.

معمولا جهت بازیگران نقش هایی که به لحاظ فیزیک و سن و سال با خودشان تفاوت دارد جذابیت های بیشتری دارد؟
برای من این تفاوت خیلی جالب هست. در کارنامه کاریم به چند نقش علاقه خاصی دارم؛ زن مولر نمایش شوایک از جمله این نقش ها بود که جهت درست بازی کردنش کلی مشکل مجبور شدم.

نمایش نامه ریچارد بارها در سینما و تئاتر مورد اقتباس قرار گرفته هست. موقعی که کارگردان جهت بازی در این نمایش از شما دعوت کرد.

چه احساسی داشتید؟
علی رغم اینکه نمایش بارها روی صحنه رفته هست؛ ولی می شود با خوانش تازه متفاوت اجرایش کرد. یکی از رویکردهای جدی گروه تئاتری شایا این است که نکات پنهان و کمتر دیده شده است نمایش نامه های معروف خارجی را برجسته و آشکار کند. در اغلب کارهای شکسپیر به جز چند نمونه محدود مثل مکبث نقش زنان زیاد پر رنگ نیست و معمولا این زنان در طول درام دچار چالش جدی نمی شوند.

در اصل زنان آثار شکسپیر در حکم کاتالیزور کنش مندی مردان هستند؟
بله، این زنان در مردان نمایش ایجاد انگیزه می کنند. اوفلیا و دزدمونا چنین شخصیتهایی هستند. البته لیدی مکبث شخصیت زن متفاوتی در آثار شکسپیر هست. به هرحال در دوران زیست شکسپیر زنان حتی نمی توانستند به عنوان بازیگر روی صحنه بیایند. شکسپیر طوری می نویسدکه جهت منی که چند قرن بعدتر نقش زنی از کارهایش را بازی می کنم جای کار باقی می گذارد.

مارگریتی که در نمایش ریچارد بازی می کنید جزو زنان اثر گذار دربار است؟
نوع خوانش کارگردان نسبت به مارگریت تفاوت دارد و او مثل یک شاهد عمل می کند؛ زنی که دیگر نمی تواند ملکه بشود، ولی همچنان تلاشش را انجام می دهد، زنی که قدرت طلب به نظر می رسد.

آیا شما مارگریت را زن کنش مندی دیدید؟
مارگریت تلاش می کند در تحولات دربار کنش مند باشد. او در طول نمایش مثل یک وجدان بیدار حضور پیدا می کند و هرازگاهی تلنگری به ریچارد می زند.

بازیگران دوست دارند نقش های متفاوت بازی کنند / بهناز نازی

روزنامه آفتاب یزد

واژه های کلیدی: تئاتر | نمایش | بازیگر | شکسپیر | بازیگری | بازیگران | نمایشنامه | اخبار فرهنگی و هنری


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار