شانس انقلاب انتخابات ریاست جمهوری اخبار سیاسی و اجتماعی

شانس: انقلاب انتخابات ریاست جمهوری اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی نرخ سود وام مسکن بازهم کم کردن می‌یابد

وزیر راه گفت: امروز از مدیر جمهور درخواست داریم تا قیمت سود تسهیلات مسکن از ۸ درصد به ۶ درصد و دوره توقف از ۶ ماه به ۵ ماه کم کردن یابد. 

نرخ سود وام مسکن بازهم کم کردن می‌یابد

نرخ سود وام مسکن بازهم کم کردن می یابد

عبارات مهم : ایران

وزیر راه گفت: امروز از مدیر جمهور درخواست داریم تا قیمت سود تسهیلات مسکن از ۸ درصد به ۶ درصد و دوره توقف از ۶ ماه به ۵ ماه کم کردن یابد.

به گزارش گروه تحریریه سایت، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی، در مراسم اجرای طرح بهسازی شهرهای ایران، با بیان اینکه توزیع بسیار بد و عدم تعادل در انباشت مسکن باعث غیرقابل دسترس شدن مسکن جهت مردم شده است است گفت: در حالیکه دو و نیم میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد ولی 19 میلیون نفر در بدمسکنی زندگی می کنند.

وی افزود : در حال حاضر در کشور 27 میلیون خانوار مسکن وجود دارد و این در حالیست که تعداد خانوارهای ما حدود 25 میلیون خانوار است ولی توزیع بد باعث شده است است تا کشور با چالش مسکن مواجه باشد.

نرخ سود وام مسکن بازهم کم کردن می‌یابد

آخوندی چالش کندی و عدم سهولت در حرکت در درون کلانشهرها و بین مرکز و حومه این شهرها را از کمبود های آشنا شده است عرصه مسکن بیان کرد و گفت: هر چند حمل و نقل حومه ای سریع و روان تر و به طور عمده ریلی زیاد شود تاثیر مستقیمی بر پاسخگویی بر تقاضای مسکن دارد آیا که عرضه محیط زندگی با کیفیت در نزدیکی شهر شهرها و حمل و نقل سریع ، مطمئن و ایمن بین حومه و مرکز موجب کم کردن تقاضا از مرکز کلانشهرها و گرایش به سکونت در نزدیکی شهر می شود.

آخوندی راجع به بافت های ناکارآمد شهری، گفت: ما امروز با بافت های فرسوده در شهرها و سکونتگاه‎های غیر رسمی اطراف شهرها مواجه هستیم که سیاست ما باز آفرینی شهرهاست.

وزیر راه گفت: امروز از مدیر جمهور درخواست داریم تا قیمت سود تسهیلات مسکن از ۸ درصد به ۶ درصد و دوره توقف از ۶ ماه به ۵ ماه کم کردن یابد. 

وی با بیان اینکه شهرها مجموعه کالبدی نیستند و یک شرکت اجتماعی با هویت مشخص تلقی می شوند گفت : بنابراین سیاست بنیادین ما توانمند ساختن این شرکت اجتماعی است هم در شکل جمعی و هم در شکل انفرادی.

وزیر راه در توضیح این عنوان افزود : در شکل جمعی بازگشت به هویت ایرانشهر و در شکل انفرادی توانمندسازی ساکنان در بازآفرینی زندگی ، سکونت گاه ، کسب و کار و محله ها سیاست ماست.

آخوندی با بیان اینکه ساخت شهرهای کشور عزیزمان ایران جهت کالبد اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … خرد در قالب محله ها معنا می یابد، گفت: محله ها در ارتباط و همبستگی با هم معنا می یابد بر همین اساس در پیمایشی کلی که از اوضاع سکونتگاههای ناکارآمد در کشور انجام شده است به این نتیجه رسیده ایم که 2 هزار و 700 محله در 543 شهر و در 141 هزار هکتار سکونتگاههای ناکارآمد داریم که این سکونتگاه ها یا فرسوده اند یا حاشیه .

نرخ سود وام مسکن بازهم کم کردن می‌یابد

وی افزود: در حال حاضر 8 میلیون نفر در بافت فرسوده و 10 میلیون نفر در حاشیه شهرها در بدمسکنی سکونت دارند.

وی با اشاره به طرح باز آفرینی شهرهای کشور عزیزمان ایران گفت : اگر این طرح در ظرف 10 سال اجرایی شود به این معنا خواهد بود که 6 میلیون نفر خانوار در 3 میلیون واحد مستقر خواهند شد که این مسئله یکی از عالی ترین برنامه های دولت چه در سطح ملی و حتی در سطح بین المللی خواهد بود.

وزیر راه گفت: امروز از مدیر جمهور درخواست داریم تا قیمت سود تسهیلات مسکن از ۸ درصد به ۶ درصد و دوره توقف از ۶ ماه به ۵ ماه کم کردن یابد. 

وی با بیان اینکه جهت اجرای این طرح باید کار مردم را به مردم واگذار و بخش شخصی را فعال کرد، گفت: یکی از انحرافات مهم مسکن مهر پروژه محوری دولت بود بنابراین در این طرح تاکید بر برنامه و برنامه ریزی به جای پروژه محوری است به این معنا که دولت تنها برنامه ریزی خواهد کرد و ساخت پروژه ها به مردم واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح در دو برنامه 5 ساله 1344 محله از نظر عنصرهای استخوان بندی بهسازی خواهند شد گفت: نوسازی مدرسه، ایجاد مرکز بهداشت ، ورزشگاه ، بازار و یا کسب و کارهای تازه نشانه بهسازی استخوان بندی محله هاست.

نرخ سود وام مسکن بازهم کم کردن می‌یابد

وی با بیان اینکه در این طرح متناسب سازی زندگی ساکنین محله ها با دوران معاصر و تغییرات زیربنایی و روبنایی و توسعه خدمات در محله های بازآفرینی شده است مورد توجه خواهد بود گفت: در تجربه ای که پیش از این داشته ایم بهسازی هویت و استخوان بندی محله ها با استقبال کم نظیر ساکنین مواجه شده است است که این مسئله موفقیت طرح را تضمین می کند.

آخوندی با بیان اینکه جهت اجرای این طرح ظرف مدت 5 سال به 75 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت : این میزان اعتبار هم اکنون نیز در بودجه آینده نگری شده است و نیازی به تخصیص عمده ای نداریم.

وزیر راه و شهرسازی از مدیر جمهور خواست با ابلاغ سیاستی کلی دستگاه های متفاوت را مکلف کند تا 30 درصد از منابع خود را در این طرح هزینه کنند.

وی با بیان اینکه جهت شروع این طرح نیاز به 1500 میلیارد تومان بودجه وجود دارد، گفت: امیدواریم با اهرم کردن این بودجه از سوی دولت برنامه هر چه سریعتر شروع شود.

وی وجود بانک توسعه مسکن جهت نوسازی 3 میلیون واحد مسکن را از ضروریات طرح دانست و افزود: خوشبختانه این مسئله در مجمع عمومی بانک مسکن به تصویب رسیده و تا امروز نیز این بانک کمک بسیاری به این طرح کرده است.

آخوندی تأکید کرد: بازآفرینی شهرهای کشور عزیزمان ایران به صورت منبت کاری و جز به جز خواهد بود و ما در این طرح پروژه های بزرگ مقیاس و چند هزار واحدی نخواهیم داشت بنابراین هر کسی با هر میزان آورده ای می تواند در این طرح همکاری کند.

وی با اشاره به تسهیلات بانک مسکن جهت بهسازی شهرهای کشور عزیزمان ایران گفت: ترتیبی اتخاذ شده است است تا آورده افراد با کمک بانک مسکن در یک دوره مشخص 7 برابر شود بنابراین به خانوارها اطمینان می دهیم که 6 برابر بعد انداز آنها در صندوق یکم مسکن تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی همکاری مردم در این طرح و عدم استفاده از بودجه های دولتی یا پول نظام بانکی را یکی از نقاط قوت این طرح بیان کرد و افزود: ما بر این باوریم که این روش تامین مالی کمترین هزینه را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بر اساس طرح صندوق سپرده مسکن یکم در کلانشهرها هر فرد می تواند 80 میلیون تومان و هر زوج تا 160 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند که این رقم در شهرهای بزرگ 120 میلیون تومان و جهت شهرهای کوچکتر 80 میلیون تومان خواهد بود که در صورت امکان توانایی زیاد کردن نیز دارد.

وزیر راه با بیان اینکه تاکنون 362 هزار نفر ظرف دو سال در صندوق سپرده مسکن یکم عضویت کرده اند، گفت: امروز از مدیر جمهور درخواست داریم تا قیمت سود این تسهیلات از 8 درصد به 6 درصد کم کردن یابد و دوره توقف از 6 ماه به 5 ماه کم کردن یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت سود تسهیلات بانک ها 18 درصد است که با هزینه های جانبی زیاد از این نیز خواهد شد، گفت: این در حالیست که قیمت سود تسهیلات صندوق مسکن یکم یک سوم این میزان خواهد بود.

آخوندی گفت: در صورت موافقت کم کردن دوران توقف از 6 ماه به 5 ماه افراد می توانند ظرف دو و نیم سال بعد از سپرده گذاری معادل 6 برابر میزان سپرده خود تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند.

وی فعال کردن شرکت های عمران و بهسازی شهرها، همکاری شهرداری ها در طرح و متقاعد کردن نهادهای عمومی جهت در اختیار قرار دادن زمین مناسب جهت اجرای این طرح را از عوامل موفقیت آن اعلام کرد و افزود: از حیث معماری نیز باید تلاش شود تا اصالت ایرانی در این طرح حفظ شده است و ضمن حفظ این اصالت امکانات تازه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی استفاده از معماران جوان از روش برگزاری مسابقه جهت طراحی را از دیگر نقاط قوت این طرح بیان کرد و افزود: می توان از امکانات استارتاپ ها و جنب و جوشی که با برگزاری مسابقه های طراحی در میان معماران جوان برپا خواهد شد بیشترین استفاده را جهت اجرای هر چه بهتر طرح بازآفرینی شهرهای کشور عزیزمان ایران داشت.

واژه های کلیدی: ایران | میلیون | ایرانی | برنامه | شهرهای | تسهیلات | عباس آخوندی | برنامه ریزی | تسهیلات مسکن


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار